Zenvo ST1 został zbudowanyna stalowej ramie przestrzennej. Karoseria tego samochodu wykonana z karbonu, swoim kształtem nie przypomina właściwie żadnego innego auta. Gdybyście chcieli się doszukać w nim innych supersamochodów, to doszlibyście ze jest to miesznka Audi R8, Lamborghini Murcielago. Tak naprawdę, to forma karoserii jest jedyna w swoim rodzaju i naprawdę trudno zarzucić jej brak wyrafinowania. To samo tyczy się podwozia ukrytego pod karoserią. Znajdziemy tam układ podwójnych wahaczy z regulowanymi amortyzatorami. Do wybory są trzy różne ustawienia twardości jazdy. Jeśli natomiast jesteśmy w mieście i chcemy przejechać przez jakąś większą przeszkodę typu próg zwalniający, to tu z pomocą przychodzi nam układ hydrauliczny, który podniesie samochód o 5 cm.
Zenvo ST1 napędzane jest 7,0-litrowym, 8-cylindrowym silnikiem. Producent nie zdradza źródła pochodzenia jednostki, ale sądząc po 16-zaworowej głowicy możemy się domyślać, że jest to któryś z prostych silników V8 amerykańskiej produkcji. Podwójne doładowanie zapewnia niesamowitą moc 1104 KM przy 6900 obr./min. i moment obrotowy 1430 Nm przy 4500 obr./min. Silnik napędzający tylne koła zestawiono z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Aby moment obrotowy nie ugotował przekładni, wyposażono ją w chłodnicę oleju. Samochód wazy 1376kg.
Przyśpieszenie do 100km/h zajmuje Zenvo 3,2 sek. a do 200 km/h 8,9 sek. Podczas tak dużychprzyspieszeń nad trakcją 19-calowych, 335 mm tylnych opon czuwają dyferencjał o zwiększonym tarciu oraz elektroniczny system kontroli poślizgu. W konstrukcji samochodu zaskakującym parametrem jest zastanawiająco mała pojemność baku paliwa. 70 litrów to niewiele, by na dłuższą metę wyżywić 1100 KM.
Zenvo ST1 oprócz zaskakujących osiągów jak na supersamochó przystało, ma być również w miarę wygodnym samochodem, zdatnym do normalnej jazdy na co dzień. Ma to zapewnić pełne wyposażenie z zakresu komfortu a co za tym idzie polepszyć sprzedawalność tego modelu. W środku, do którego dostaniemy się bez użycia kluczyka (system keyless entry), znajdziemy dwustrefową klimatyzację, system audio z nawigacją oraz elektrycznie regulowane fotele obite skórą i alcantarą. Ciekawostką jest także wskaźnik G, który pokazuje przeciążenia generowane przez samochód podczas pokonywania zakrętów. Jak dal mnie usper dodatek do supersamochodu.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,0 s
Prędkość maksymalna: 375 km/h
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz